Τετάρτη 28 Ιουνίου 2023

Ένα ζευγάρι με επίθετο ΕΡΩΤΑΣ

Από αριστερά η Ελένη Έρωτα η μητέρα μου ο αδελφός μου και τα ανήψια μου και με την ποδιά ο Παντελής Έρωτας από τίς Οινούσες της Χίου.  Κατοικούσαν στο New Port News Virginia, σε παμπάλαιο τριόροφο τούβλινο κτίριο στον πρώτο όροφο, και οι Γονείς μου και εγώ νεαρή έφηβη μετανάστρια, κατοικούσαμε ακριβώς από πάνω τους. Η Χέλεν Ρωσίδα γεννημένη στην Αμερική και ο Πήτερ μετανάστης από τις Οινουσες. Η γειτονιά μας πολύ  όμορφη μέσα στο λιμάνι αλλά για φτωχαδάκια σαν εμάς με χαμηλό ενοίκιο. Το ζεύγος Έρωτα (η μάμ και ο πάπ για μένα) ήταν ζάπλουτοι αλλά η μάμ τρομερή τσιγκούνα. Δίπλα στο εμπορικό του αδελφού μου είχαν το εστιατόριό τους όπου και η φωτογραφία.  Για χρόνια την έτρωγε η υποψία ότι ο πάπ έστελνε κρυφά της χρήματα στίς αδελφές του στη Χίο. Πανέξυπνη γυναίκα με βοηθούσε πολύ στα μαθήματά μου μέχρι να μάθω τη γλώσσα και έτσι δεν έχασα καμία χρονιά. <<Μου τρώει το συκώτι  πού δεν μπορώ να διαβάσω τα γράμματα από τη Χίο της κουνιάδας μου της Ιορδάνας και της Μαρκέλας για να δώ αν τους στέλνει λεφτά ο Παντελής>> μού έλεγε. Αποφάσισε λοιπόν να πάει στο Ελληνικό Σχολείο με τα Ελληνόπουλα και τέλειωσε όλο το Δημοτικό με το Δέκα το Καλο. Από τότε έδινε στον πάπ μόνο για την εφημερίδα του και για τρία πούρα την ημέρα. Τέρμα τα τσέκια στη Χίο.  Ποτέ δεν έπλενε τα πιάτα. Ήταν δουλειά του πάπ, Συχνα τρώγαμε μαζι και την παρακαλούσα να τα πλύνω εγώ μα ήταν ανένδοτη. Κουβεντούλα εμείς και ο καημένος ο Παντελής στο νεροχύτη. Δίπλα του τού έκανε παρέα ο γάτος τους ο Λεωνίδας. Μόλις τέλειωνε έτριβε τα χέρια του ανακουφισμένος,  και έβγαζε τρείς ξεγυρισμένες νιαουριξιές ακριβώς σαν το γάτο τους. Αμέσως μετά νιαούριζε και ο Λεωνίδας. Μιά φορά που μας επισκέφτηκε ο αγαπημένος μου Νόνος και κάνανε παρέα με τον πάπ όταν επέστρεψε σπίτι του τούς έστειλε μιά ευχαριστήρια κάρτα για τις περιποιήσεις τους. Στην κάρτα καμάρωνε ένας πανέμορφος γάτος και έγραφε νιάου,νιάου, νιάου. Και ο νοών νοήτω. Μεγάλο πειραχτήριο ο νόνος μου.  Άγιες οι ψυχούλες τους. Ανήκουν στούς Θησαυρούς της μνήμης μου.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου