Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Αξέχαστοι γιατροί της Κεφαλονιάς



 Μιά μέρα του σχολικού έτους 1955-56 επέστρεψα από το σχολείο με υψηλό πυρετό και αφόρητο πονόλαιμο. Η μάνα έστειλε τον πατέρα να φέρει τον πρακτικό μας γιατρό το Νίκο. Μόλις κοίταξε το λαιμό μου είπε. << αμέσως στο Νοσοκομείο. Να μη χάσουμε χρόνο. Έχουμε διφτερίτιδα και μάλιστα καλπάζουσα>>. Ευτυχώς  υπήρχε αυτοκίνητο στο χωριό. Έτρεξε ο πατέρας και έφερε το Γεράσιμο Παπαναστασάτο (μπονικάκη), η μάνα με τύλιξε σε κουβέρτες και ολοταχώς στο παιδικό , εκεί που σήμερα στεγάζεται το Κ.Α.Π.Η. Ο πατέρας δεν ήλθε γιατί έπρεπε να φροντίσει τα ζωντανά μας. Το γαϊδαράκο μας το Δημοκράτη, την κατσίκα μας την Καννέλα, τις κότες μας και τη γουρουνίτσα μας την Καλλιρόη που ήταν ώρα--΄ωρα  να γεννήσει και ήταν και πρωτάρα. Ο παιδίατρος Ηλιάδης (θυμάμαι το όνομά του ακόμα), μόλις είδε το λαιμό λέει στη βοηθό του Αμαλία Κρούσσου  (χωριανιά μας), << Έλα να δείς τέτοιο λαιμό δεν έχω ξαναδεί>> <<Τρέξε αμέσως για ταξί>> λέει στη μάνα μου. Πανικόβλητη έφυγε και γύρισε με το Κίμωνα το Μαρκεσίνη και με οδήγησαν στο ξύλινο νοσοκομείο στις παράγκες του Δεστούνη. Μας περίμενε ο Διευθυντής Σωκράτης Πανάς και όλοι οι γιατροί σε συναγερμό. Ο μικροβιολόγος Κουρβισιάνος. ο παθολόγος Γιώργος Σιμωτάς, ο χειρουργός Σπύρος Μαρκέτος και μαζί του ο Γιώργος Ιακωβάτος νεαρός τότε ασκούμενος γιατρός. Η μάνα είχε προνοήσει να κρατήσει τον Κίμωνα με το ταξί σε αναμονή ώσπου να μιλήσει με τους γιατρούς. <<Γρήγορα φωνάζανε μη χάσουμε το παιδί>> Εν τω μεταξύ εγώ δεν μπορούσα να πάρω ανάσα και έκανα σαν να έχω τον <<κόρυζα>>. Ειδικός γιατρός ΩΡΥΛΑ δεν υπήρχε στο νοσοκομείο αλλά ούτε και σε ολόκληρο το νησί. Όλοι αυτοί οι γενναίοι λοιπόν γιατροί και μια ομάδα νεαρές νοσοκόμες, βοήθησαν το χειρουργό Σπύρο Μαρκέτο να μου κάνει  τραχειοτομή γιατί βάδιζα ολοταχώς προς το θάνατο. Η μάνα μου ζήτησε από τον Κίμωνα να έλθει στα Φαρακλάτα να φέρει τον πατέρα μου. Του έδωσε ένα σημείωμα που έγραφε <<Σπύρο παράτησέτα όλα και έλα. Το παιδί μας πεθαίνει>>. Όπως βλέπετε έζησα χάρη στο ενδιαφέρον των γιατρών και κυρίως στο δικό μας πρακτικό πού με διέγνωσε σωστά. Νοσηλεύτηκα στην απομόνωση ένα μήνα με ενέσεις που ακόμα μου πονάνε ώσπου να υποχωρήσει εντελώς η μεμβράνη και να κλείσουν την τραχειοτομή. Κανένας από όσους αναφέρω δεν υπάρχει στη ζωή. Ούτε οι γιατροί ούτε οι νοσοκόμες ούτε οι αυτοκινητιστές. Την ανάρτηση την αφιερώνω στη μνήμη τους και στη μνήμη των  Γονιών μου.

5 σχόλια:

  1. Ολοζώντανη και συγκινητική η αφήγηση σου, Γεωργία. Οφείλεις βαθιά ευγνωμοσύνη στον Δημιουργό και σε όλους τους συντελεστές της σωτηρίας σου. Ένας μικρός φόρος τιμής στους γιατρούς, που πάλεψαν για να σε σώσουν. Και σένα και τόσους άλλους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι όμορφη αφήγηση κάτι μεταξύ ζωής και θανάτου, να τρέξεις να προλάβεις την ζωή!!!!!!!!!!! Γεωργία πολά καλό, το βιωματικό αφήγημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Τα σχόλιά σας είναι σημαντικά για μένα. Όταν μιλάμε για πράγματα που σημάδεψαν τη ζωή μας, η αφήγησή μας είναι όντως ολοζώντανη Γιάνγκο, πολά καλό Γαβριήλ και σίγουρα ιστορία αξέχαστη Antonis Argyros..Τα σχόλιά σας με πείθουν ότι η αλήθεια είναι μια αξία που δεν πρέπει να παραποιείται μα να είναι ατόφια και γνήσια.Σας ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  4. Τον Σταύρο Ηλιάδη τον είχα και εγώ παιδίατρο στην Κεφαλλονιά μωρό γιατί είχα πολύ ευαισθησία και όλο αρρώσταινα.Στα 13 τον επισκέφτηκα στο ιατρείο του στην Αθήνα όταν αρρώστησα από ανεμοβλογιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή